Microsoft Dynamics 365 Business Central: Heden en Toekomst

Blog BC Heden en Toekomst

Het is bewezen dat Microsoft Dynamics 365 Business Central de productiviteit verhoogt, de operationele kosten verlaagt en de bedrijfsflexibiliteit verbetert. Dit verklaart waarom het een van de snelst groeiende SaaS-oplossingen (Software as a Service) voor bedrijfsbeheer is op de markt. Als u al een tijdje actief bent in de sector, herinnert u zich Business Central waarschijnlijk onder de vorige naam, Dynamics NAV. Microsoft heeft de ERP oplossing in 2018 een nieuwe naam gegeven en heeft deze gestaag versterkt met nieuwe functionaliteit.

 

Vandaag de dag is de enterprise resource planning (ERP) software vooral populair bij middelgrote en groeiende bedrijven omdat het functionaliteit biedt voor verkoop, service, financiën en bedrijfsvoering op één plek. Deze allesomvattende oplossing wordt aangestuurd door de Microsoft-cloud en is een ideale upgrade voor boekhoudsoftware op instapniveau of een on-premises ERP-opstelling.

 

Wat bedrijven met Business Central kunnen

Hier volgt een overzicht van wat bedrijven met Business Central kunnen doen:

 

Controle over financiën

  • Krijg controle over financiële gegevens: het ERP systeem verbindt alle gegevens over boekhouding, verkoop, inkoop, stock en klanttransacties met elkaar
  • Synchroniseer naadloos bedrijfsrecords en -gegevens
  • Versnel financiële afsluiting en rapportage
  • Maximaliseer de financiële zichtbaarheid om winstgevende besluitvorming te ondersteunen

Verkoop beheren

  • Prioriteit geven aan leads op basis van inkomstenpotentieel
  • Flexibele prijzen en kortingen aanbieden
  • Prijzen, kortingen, leveringsdata, productbeschikbaarheid en fulfillment-status voor individuele klanten volgen
  • Cash management verbeteren
  • Producten, voorraadniveaus, klantinformatie, bestellingen en retouren/terugbetalingen synchroniseren

Diensten afhandelen

  • Soepele overgang van verkoop naar service
  • Retourzendingen, vervangingen en reparaties van klanten bijhouden
  • Klantgegevens op één plek bewaren om snel op vragen te kunnen reageren
  • Medewerkers toewijzen aan specifieke servicetaken en werkdruk in evenwicht houden

Supply chain operaties uitvoeren

  • Betrokkenheid bij leveranciers verbeteren
  • Een holistisch overzicht van al uw voorraden krijgen
  • Voorraadaanvulling voorspellen

Het belangrijkste is dat al deze functionaliteit wordt bewaard op een gecentraliseerd platform, zodat iedereen in uw organisatie veilig toegang heeft tot de informatie die ze nodig hebben. Het stelt ze ook in staat om verschillende tools te gebruiken die specifiek zijn voor hun rol, zonder dat ze tussen verschillende applicaties hoeven te schakelen.

 

Cloud voordelen

 Dynamics 365 Business Central is beschikbaar in de beveiligde Microsoft-cloud. Er zijn tal van redenen waarom bedrijven kiezen voor een SaaS ERP in de cloud, waaronder:

 

  • Lage installatiekosten, omdat er geen extra hardware zoals servers hoeft te worden aangeschaft
  • 24 uur per dag veilige toegang vanaf elke locatie en op elk apparaat
  • Gratis en naadloze upgrades, zodat u altijd de nieuwste softwareversie en functionaliteiten gebruikt
  • Alle onderhoud en beveiligingspatches worden afgehandeld door Microsoft
  • Eenvoudige integratie met web-API’s

Omdat Business Central geen gebruikersbeperkingen heeft, kunt u beginnen met zo weinig of zo veel gebruikers als uw bedrijf nodig heeft. Alles wordt afgehandeld op abonnementsbasis, dus u betaalt alleen voor wat u nodig heeft, per gebruiker, per maand.

 

Ingebouwde intelligentie

Business Central integreert naadloos met de productiviteitstools van Microsoft, zoals Microsoft 365 (voorheen Office 365), CRM en het Microsoft Power Platform, die krachtige mogelijkheden biedt voor business intelligence en kunstmatige intelligentie (AI).

 

Door gebruik te maken van aanpasbare Microsoft Power Apps en Power Automate-sjablonen kunnen bedrijven meer inzicht krijgen in hun gegevens, trends herkennen, audit trails creëren en volledig inzicht krijgen in hun voorraadstatus en cash flows. Met al deze informatie kunnen ze strategische beslissingen nemen over de toekomst van hun bedrijf, sneller reageren op de behoeften van klanten en hun activiteiten optimaliseren.

 

Een van de nieuwste AI-gestuurde functies die Microsoft heeft geïntroduceerd is een tool die retailers kunnen gebruiken om automatisch productbeschrijvingen te genereren voor online winkels. Copilot for Business Central stelt op maat gemaakte teksten voor productbeschrijvingen voor, gebaseerd op de titel van een product en belangrijke kenmerken, zoals kleur, materiaal en maat. Alles is aanpasbaar en kan worden bewerkt voordat het wordt gepubliceerd, en dit alles in een paar klikken.

 

Meer industriefunctionaliteit met LS Central

Terwijl sommige bedrijven alleen de standaardmogelijkheden voor financiën, supply chain, verkoop en projectbeheer nodig hebben die standaard beschikbaar zijn in Dynamics Business Central, hebben andere bedrijven – met name retail- en horecabedrijven – meer gespecialiseerde branchefunctionaliteit nodig, zoals verkooppunten, voorraadbeheer, voorraadaanvulling of keuken- en receptbeheer. Deze bedrijven halen echt voordeel uit de mogelijkheid om deze functionaliteit uit te breiden met een branchespecifieke oplossing zoals LS Central.

 

LS Central breidt Dynamics 365 Business Central uit met de extra branchespecifieke functionaliteit die retailers en horecagelegenheden nodig hebben om hun bedrijf te beheren, van verkooppunten en winkelactiviteiten tot tafelreserveringen en klantloyaliteitsprogramma’s.

 

LS Central is veel meer dan een kassasysteem en is vanaf de basis ontwikkeld om elk aspect van uw retail- of horecazaak aan te kunnen. Als grootste ISV in het Microsoft Dynamics ecosysteem, werkt LS Retail nauw samen met Microsoft. LS Central zorgt ervoor dat u voorop blijft lopen in de business omdat de software voortdurend up-to-date wordt gehouden met nieuwe functies en functionaliteiten. Meer weten? Neem contact op of vraag een gratis adviesgesprek aan!

 

Bron: LS Retail

Picture of Chiara

Chiara

Chiara werkt sinds 2013 als Marketing & Event Consultant voor TCOG. Zij is werkzaam vanuit het hoofdkantoor in Turnhout, België. Haar grafische achtergrond komt goed van pas in de veelzijdige marketing rol die zij bij TCOG uitoefent, en het is net dat wat haar job zo uitdagend maakt!

Meer blogs

Onze socials

Altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en trends van IT oplossingen?

Download gratis het eBook en ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem

De consumenten van vandaag hebben meer manieren om te winkelen dan ooit tevoren. Om te slagen in retail, moet u uitzonderlijke service leveren en tegelijkertijd de efficiëntie en de verkoop verhogen. Ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem via onze whitepaper, en leer hoe het gebruik van één geconnecteerde oplossing uw fashion retail business ten goede kan komen.