E-commerce

E-commerce als investering in de toekomst

Hoewel e-commerce niet nieuw is, zien we vandaag de dag dat veel bedrijven de digitale handel in versnelling zetten. Het oriëntatie- en koopgedrag van consumenten verandert voortdurend. Om uw groei te waarborgen kunt u niet achterblijven en is het cruciaal om te investeren in e-commerce zodat u klaar bent voor de toekomst.

E-commerce Shops

Shops

Online shoppen is heel normaal geworden en heeft een sterke invloed op ons koopgedrag. Ook fysieke winkels kiezen er meer en meer voor om hun producten online aan te bieden via een eigen webshop. Slim bekeken, aangezien de consument van vandaag vaak eerst online gaat kijken alvorens in de winkel langs te gaan. 

 

Cruciaal is om een goede webshop-ervaring te bieden zodat online shoppers snel vinden wat ze nodig hebben. De eerste vraag die u zich moet stellen is: welk platform is het meest geschikt voor mijn webshop?

PIM

De meeste bedrijven vinden het beheer van productinformatie te overzien wanneer het over niet al te veel producten gaat. Maar als uw bedrijf eenmaal begint te groeien of als de gegevens complexer worden, kunt u zich afvragen of er een snellere en betere manier is dan het handmatig bijwerken van gegevens voor een groot aantal producten.

 

De oplossing is een PIM-systeem dat centraal gekoppeld is met externe systemen. Op deze manier bent u zeker van een consistente en correcte verspreiding van informatie.

E-commerce PIM
E-commerce Integrations

Integrations

Een webshop is een mooi verkoopkanaal, maar zonder achterliggende informatie niet veel waard. De werking van de webomgeving staat of valt met voorraadindicatie, correcte prijzen en productspecificaties. Deze informatie manueel ingeven in de webshop is tijdrovend en bij gevolg voor de meeste bedrijven niet haalbaar. 

 

Een integratie tussen een webshop en een ERP systeem komt het verkoopproces dus alleen maar ten goede. Maar welke integraties met uw webshop zijn er nog mogelijk?