Retail hardware
Kies voor hardware die past bij uw type bedrijf
De retail sector is voortdurend in beweging en wordt beïnvloed door technologische trends, consumentengedrag en concurrentie. Door te investeren in hardware die u helpt om efficiënter, productiever en klantgerichter te werken, zult u succesvol zijn in deze dynamische omgeving. Voor het inrichten van uw winkel stellen wij graag een hardware pakket samen dat voldoet aan uw behoeften. Voor een standaard winkelinrichting denkt TCOG aan een POS (Point of Sale), geldlade, scanner, ticketprinter, toetsenbord en muis. Liever een mobiele kassa waarmee u door uw winkel kunt lopen? Ook dat behoort tot onze retail hardware mogelijkheden.
Eén aanspreekpunt
TCOG voorziet naast software en support ook in retail hardware. Voordeel is dat u als klant slechts één aanspreekpunt heeft.
Gerenommeerde merken
Hoewel onze oplossingen merkonafhankelijk zijn, proberen we ons zoveel mogelijk te standaardiseren op gerenommeerde merken.
Futureproof
TCOG helpt u graag bij de inrichting van uw futureproof IT-infrastructuur om de groei van uw bedrijf te ondersteunen.
Dit bereikt u met de juiste hardware:
Een verbeterde klantervaring
Retail hardware kan:
- de wachttijden verminderen;
- de betalingsmogelijkheden vergroten;
- de productinformatie verstrekken;
- de loyaliteit belonen;
- de interactie met de klant personaliseren.
Bijvoorbeeld, een mobiele POS stelt een verkoper in staat om een klant overal op de winkelvloer te helpen, een product te zoeken en een transactie af te ronden. Een tablet kan bijvoorbeeld worden gebruikt om een klant te laten zien hoe een product eruit ziet in verschillende kleuren of maten, of om een online bestelling te plaatsen als het product niet op voorraad is.
Een verhoogde efficiëntie en productiviteit
Retail hardware kan:
- de processen in een winkel of magazijn stroomlijnen;
- de fouten verminderen;
- de voorraadnauwkeurigheid verbeteren;
- de verspilling tegengaan;
- de prestaties meten.
Een barcode kan bijvoorbeeld gebruikt worden om een product snel te identificeren, de prijs te controleren, de voorraad te tellen of een retour te verwerken. Een RFID-tag kan worden gebruikt om een product te volgen vanaf de leverancier tot aan de klant, de locatie te bepalen, diefstal te voorkomen en de voorraad te optimaliseren.
Een concurrentievoordeel
Retail hardware kan:
- een retailer helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie;
- de klanttevredenheid te verhogen;
- de merkloyaliteit te versterken;
- de omzet te verhogen;
- de kosten te verlagen.
Een beveiligingscamera kan bijvoorbeeld gebruikt worden om de veiligheid van de klanten en het personeel te waarborgen, de winkeldiefstal te verminderen, de winkelindeling te analyseren en het klantgedrag te begrijpen. Een printer kan worden gebruikt om een gepersonaliseerde bon, een kortingsbon, een flyer of een visitekaartje te drukken.
Wat retail hardware echt 'retail' maakt
Retail hardware, in de volksmond ook wel “kassasysteem” genoemd, is de fysieke apparatuur die wordt gebruikt in een winkel of een magazijn om de verkoop, de voorraad, de betalingen, de beveiliging en de communicatie te ondersteunen. Voorbeelden van retail hardware zijn kassa’s, barcode scanners, pinapparaten, weegschalen, beveiligingscamera’s, printers, tablets en RFID-tags.
Retail hardware en POS (Point of Sale) systemen worden vaak verward vanwege hun nauwe relatie in het retail proces. Retail hardware omvat zoals eerder vermeld de fysieke apparatuur, terwijl een POS systeem een bredere omvattende term is die zowel hardware als de bijbehorende software omvat, denk maar aan verkoopregistratie, inventarisatiebeheer en rapportage.
FAQ
Dit is vaak geen enkel probleem als de hardware minstens draait op Windows 10 met een i3 processor en 8Gb RAM geheugen. De voorkeur gaat uit naar het gebruik van een touchscreen. TCOG doet u graag een voorstel voor nieuwe hardware. Uiteraard bekijken we samen de mogelijkheden om uw huidige hardware te hergebruiken.
Het is zeker mogelijk om verschillende merken te gebruiken, zeker met randapparatuur is dat meestal het geval. Naar ondersteuning toe is het wel ideaal dat alle POS configuraties identiek zijn.
Retail hardware (POS) en accessoires gaan over het algemeen relatief lang mee. Dit is natuurlijk afhankelijk van de situatie waarin deze gebruikt worden (denk aan stof of vocht) en het onderhoud ervan.
TCOG biedt support op alle hardware die we leveren, ook geven we graag advies. Bij dringende problemen zullen we altijd meedenken met u als klant om het probleem zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.
Dat kan zeker. Wij staan u graag te woord over de gepaste hardware binnen uw horecazaak.
Wij bieden volledige POS configuraties aan. Onze voorkeur gaat steeds uit naar het gebruik van de door ons geleverde hardware. Dit heeft vooral betrekking tot het bieden van support bij eventuele problemen.