Waarom retailers upgraden van Dynamics NAV naar Business Central

 

Blog upgrade BC

De voordelen van een modern ERP systeem worden breed erkend in de retail. Uit een recent rapport van Microsoft blijkt dat, ongeacht hun omvang of de sector waarin ze actief zijn, 93% van de retailers, de voordelen erkennen die gepaard gaan met op de cloud gebaseerde ERP-oplossingen zoals Microsoft Dynamics 365 Business Central, met name wat betreft hun flexibiliteit en integratiemogelijkheden.

 

Veel bedrijven maken echter nog geen gebruik van deze voordelen, omdat ze nog steeds vertrouwen op verouderde on-premise ERP-oplossingen, waaronder de voorloper van Business Central, Dynamics NAV.

 

Er is een goede reden waarom Dynamics NAV door de jaren heen een van de meest populaire ERP-oplossingen is geweest voor de retail. Het combineren van financiën, klantrelatiebeheer (CRM), supply chain management, gegevensanalyse en elektronische handelsmogelijkheden binnen een gecentraliseerde omgeving, retailers apprecieerden het feit dat Dynamics NAV kon worden aangepast aan hun zakelijke behoeften. Naarmate de ERP-oplossing wordt uitgefaseerd, zoeken retailers steeds vaker naar een modern alternatief om eventuele problemen te vermijden die gepaard gaan met het gebruik van verouderde software, zoals:

 

  • Gebrek aan mainstream ondersteuning
  • Hoger risico op downtime
  • Beveiligingsbedreigingen
  • Uitdagingen op het gebied van brancheconformiteit
  • Onmogelijkheid om te schalen en nieuwe functionaliteit toe te voegen.

Voordelen van een upgrade naar Business Central

Als u dit leest en uw bedrijf nog steeds vertrouwt op Dynamics NAV voor winkelbeheer, dan is de kans groot dat u binnenkort wat veranderingen wilt aanbrengen in uw IT-structuur. Om te beslissen welke weg u moet volgen, volgen hier enkele voordelen die u kunt verwachten wanneer u upgrade van Dynamics NAV naar Business Central.

 

1. Flexibeler worden

Er is een goede reden waarom Forbes Advisor Microsoft Business Central heeft uitgeroepen tot het beste ERP systeem van 2024. Het beschreef de oplossing als “zowel betaalbaar als schaalbaar, zodat het groeiende bedrijven kan ondersteunen die snel schalen.”

 

Een scala aan ingebouwde functionaliteiten voor verkoop, service, operaties en financiën maakt het voor retailers gemakkelijk om alle facetten van hun bedrijf te beheren en nieuwe mogelijkheden toe te voegen naarmate ze evolueren. En omdat Business Central op de cloud is gebaseerd, vermijden ze de overheadkosten van het onderhouden van een fysieke IT-infrastructuur naarmate ze opschalen.

 

2. Verhoog de productiviteit

Een van de belangrijkste voordelen van het centraal beheren van alle functionaliteit en gegevens in de cloud is de mogelijkheid om het grotere geheel te zien en beslissingen te nemen op basis van de informatie die voor u ligt. Met Business Central kunnen retailers hun werknemers ondersteunen om nog productiever te werken door repetitieve taken te automatiseren en verbanden te leggen tussen gegevens. Ze kunnen ook de oplossing aanpassen aan hun specifieke behoeften en workflows.

 

“U kunt het gebruiken om verzonden goederen te registreren en details automatisch op één plaats op te slaan, werknemers toe te wijzen aan bepaalde werkorders en items eenvoudig tussen locaties te verplaatsen,” merkte Forbes Advisor op.

 

Een ander voordeel is de vertrouwde Microsoft-interface, waardoor de overgang naar een nieuwe oplossing minder uitdagend wordt. Gebruikers zullen veel sneller leren hoe ze het moeten gebruiken dan helemaal opnieuw een ander systeem te leren.

 

3. Maak gebruik van de kracht van AI

Business Central heeft ingebouwde realtime dashboards om werknemers en besluitvormers te verbinden met alle informatie die ze nodig hebben zonder tussen applicaties en mappen te moeten schakelen. En als ze verschillende informatie moeten zien, kunnen bedrijven aangepaste financiële rapporten en analyses genereren. Business Central stelt bedrijven ook in staat om voordeel te halen uit kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML) mogelijkheden dankzij functies zoals Power BI en Copilot voor Dynamics 365. Deze AI-assistent automatiseert bepaalde taken, waardoor de productiviteit toeneemt. De technologie voor natuurlijke taalverwerking stelt het in staat om alledaagse taalvragen te begrijpen en te beantwoorden, waardoor gebruikers meer taken kunnen uitvoeren zonder complexe commando’s in te voeren of programmering te doen.

 

Microsoft CEO Satya Nadella beschreef AI-tools zoals Copilot als “de volgende belangrijke stap in de evolutie van hoe we omgaan met computers.”

 

4. Verbeter de beveiliging van uw systeem

Gebruikers van Business Central profiteren van een hele reeks toonaangevende beveiligingsfuncties om hun eigen gegevens en die van hun klanten veilig te houden – met de geruststelling dat Microsoft voldoet aan belangrijke normen en certificeringen, waaronder SOC 1, SOC 2 en ISO 27001.

 

Retailers hoeven zich ook geen zorgen te maken over het zelfstandig beheren van hun beveiliging, want dit wordt voor hen beheerd. Op rollen gebaseerde toegang zorgt ervoor dat de juiste mensen veilig toegang krijgen tot de informatie en functionaliteit die ze nodig hebben binnen Business Central. Dankzij automatische back-ups en herstel, is er geen risico op gegevensverlies.

 

Klaar om de overstap te maken naar een modern ERP systeem? Vragen of advies nodig over wat een upgrade naar Business Central voor u kan betekenen? Vraag een gratis adviesgesprek aan of herbekijk de recording van onze webinar!

 

Bron: LS Retail

Altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en trends van IT oplossingen?

Download gratis het eBook en ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem

De consumenten van vandaag hebben meer manieren om te winkelen dan ooit tevoren. Om te slagen in retail, moet u uitzonderlijke service leveren en tegelijkertijd de efficiëntie en de verkoop verhogen. Ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem via onze whitepaper, en leer hoe het gebruik van één geconnecteerde oplossing uw fashion retail business ten goede kan komen.