Hoe LS Central de retail transformatie stimuleert

 

Blog LS Central mall

Al jaren genieten duizenden klanten van LS Retail, retailers, restaurants en horecabedrijven in meer dan 140 landen, van de voordelen van het runnen van hun hele bedrijf op één enkel platform. Wij spreken dan over “unified commerce”, een retail management software die alle onderdelen van de onderneming omvat waardoor bedrijven één duidelijk overzicht hebben.

 

Een groot skiresort in Canada had vroeger 26 afzonderlijke softwareoplossingen, die afzonderlijk moesten worden beheerd en bijgewerkt. In plaats van 26 oplossingen, gebruiken ze nu slechts één platform: LS Central. Ze besparen aanzienlijk op IT-kosten en kunnen eindelijk te werk gaan als één merk.

 

LS Central heeft tientallen van dit soort verhalen. Het doel van LS Central is om klanten nog concurrerender en succesvoller te maken. Hieronder enkele voorbeelden om uw concurrerend voordeel te behouden.

 

Omnichannel winkelen

Laat uw klanten winkelen wanneer en waar zij dat willen door ze een omnichannel ervaring te bieden.

 

Dankzij kant-en-klare e-commerce integraties kunt u LS Central eenvoudig koppelen aan marktleidende e-commerce platformen zoals Magento, Shopify en Dynamicweb. De integratie zorgt voor realtime communicatie tussen beide systemen, zodat zowel uw medewerkers als uw klanten altijd de juiste en actuele productbeschikbaarheid, prijzen en aanbiedingen op uw webshop kunnen zien.

 

LS Central helpt u om alle verkopen over alle kanalen heen op één centrale plaats bij te houden, zodat u omnichannel diensten zoals click & collect (met afhaling in de winkel, aan de deur, of in een kluisje) kunt aanbieden, en klanten in de winkel artikelen die ze online hebben gekocht, kunt laten terugbrengen en ruilen. 

 

Contactloze opties in de winkel

Ook voordat Covid-19 zijn intrede deed, vroegen consumenten al naar manieren om op hun eigen tempo te winkelen, met een minimum aan contact met medewerkers. Door zelfbedieningskassa’s te implementeren kunt u klanten de autonomie geven die ze wensen en tegelijkertijd wachtrijen en kosten verminderen. 

 

“Scan Pay Go” technologieën minimaliseren het contact nog verder. LS Central ScanPayGo combineert een loyaliteitsprogramma en verkooppunt (POS) in één enkele app die op het apparaat van de consument draait. Het is een one-stop-shop app waar klanten boodschappenlijstjes kunnen opslaan, aanbiedingen en promoties kunnen zien, persoonlijke vouchers kunnen gebruiken en hun loyaliteitsstatus kunnen volgen. In de winkel kunnen ze de app gebruiken om artikelen zelf te scannen, aanbiedingen en coupons toe te passen en hun boodschappen te betalen. Snel, handig en volledig contactloos.

 

Medewerkers in staat stellen uitmuntende service te verlenen

LS Central helpt uw medewerkers om de goed geïnformeerde klanten van vandaag de dag een uitstekende service te verlenen. Op de mobiele kassa hebben uw medewerkers realtime inzicht in de voorraad en kunnen ze productdetails bekijken, opties vergelijken, de beschikbaarheid van specifieke kleuren of maten controleren en artikelen bestellen bij andere verkooppunten, het magazijn of een leverancier.

 

Persoonlijke service is de sleutel om loyaliteit op te bouwen. Op de POS kunnen medewerkers ook de gegevens, eerdere aankopen en voorkeuren van trouwe klanten inzien en de krachten van LS Recommend, LS Central’s AI aangedreven aanbevelingsengine, gebruiken om gepersonaliseerd advies en productsuggesties aan te bieden.

 

De barrières van de industrie voorbij

De beste manier om meer klantsegmenten aan te trekken en relevant te blijven is door ervaringen aan te bieden die verschillen van wat uw concurrenten aanbieden. 

 

LS Central kan worden gebruikt om retail, food service en horeca binnen hetzelfde platform te runnen. Dus als u een zaak runt, zoals bijvoorbeeld een tuincentrum met een café, kunt u uw hele zaak op LS Central beheren en de retail, klanten, aanbiedingen, foodservice en meer in één database beheren.

 

Of u nu al een “gemengd” bedrijf runt of van plan bent uw horizon in de toekomst te verbreden, LS Central kan aan uw behoeften voldoen en biedt u de meest geavanceerde functionaliteit voor elke branche waarin u actief bent.

 

Snelheid van handelen en bedrijfscontinuïteit garanderen

LS Central is beschikbaar als software as a service (SaaS) in de betrouwbare Microsoft-cloud. Waar ze ook zijn, uw medewerkers hebben vanaf hun devices toegang tot realtime bedrijfsinformatie. Door het ondersteunen van remote workforce stelt LS Central uw team in staat om ongeacht de externe omstandigheden hun beste werk te doen en om snelle, data-geïnformeerde beslissingen te nemen.

 

De cloud is de sleutel tot wendbaarheid en concurrentievermogen. Terwijl veel cloud-based kassa’s niet werken zonder internetverbinding, werkt de kassa bij LS Central ook in offline modus. Dit betekent dat uw bedrijf altijd operationeel kan zijn, producten kan verkopen en klanten kan bedienen, zelfs wanneer er geen netwerk is. 

 

Duidelijke zichtbaarheid & besluitvorming op basis van data

LS Central geeft u een realtime, compleet beeld van uw bedrijf. Maar omdat data alleen geen garantie is voor effectieve besluitvorming, werd er ook intelligente functionaliteit toegevoegd om uw data voor u te laten werken. 

 

In de gloednieuwe LS Central Action Hub kunt u bijhouden welke KPI’s uw aandacht nodig hebben en meldingen ontvangen, zo kunt u snel reageren op wat belangrijk is. Met de AI-analytics add-on LS Insight, gebouwd op Microsoft’s Power BI, kunt u verborgen inzichten ontdekken, de ontwikkeling van uw KPI’s volgen en zien welke van uw initiatieven de meeste impact hebben. 

 

Out of stocks en overstocks zijn een belangrijk aandachtspunt voor retailers. LS Central vereenvoudigt de voorraadplanning en vermindert zowel het werk als de risico’s. De add-on LS Forecast maakt gebruik van Microsoft’s Cortana Intelligent Suite om het giswerk uit de inkoop en distributie van producten te halen, uw overstocks en out of stocks te minimaliseren en tegelijkertijd de lastige onderdelen te automatiseren.

 

Versneld klaar voor de toekomst

Verandering in retail zal niet vertragen. Transformatie zal niet stoppen. Wij streven naar voortdurende innovatie en willen onze klanten altijd concurrerend houden met een minimale inspanning van hun kant. Met de krachten van de intelligente cloud is het eenvoudig om onze klanten versneld klaar te stomen voor de toekomst.

 

Bent u klaar om uw bedrijf toekomstbestendig te maken? Download onze gratis whitepaper “Retail van de toekomst” of vraag een gratis adviesgesprek aan.

 

Bron: LS Retail

Picture of Chiara

Chiara

Chiara werkt sinds 2013 als Marketing & Event Consultant voor TCOG. Zij is werkzaam vanuit het hoofdkantoor in Turnhout, België. Haar grafische achtergrond komt goed van pas in de veelzijdige marketing rol die zij bij TCOG uitoefent, en het is net dat wat haar job zo uitdagend maakt!

Meer blogs

Onze socials

Altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en trends van IT oplossingen?

Download gratis het eBook en ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem

De consumenten van vandaag hebben meer manieren om te winkelen dan ooit tevoren. Om te slagen in retail, moet u uitzonderlijke service leveren en tegelijkertijd de efficiëntie en de verkoop verhogen. Ontdek wat u zoekt in een modern retail systeem via onze whitepaper, en leer hoe het gebruik van één geconnecteerde oplossing uw fashion retail business ten goede kan komen.