5 VRAGEN OVER DYNAMICS 365 BUSINESS CENTRAL

In april 2018 lanceerde Microsoft de vernieuwde totaaloplossing Dynamics 365 Business Central. Maar hoe zit het precies, is dit nu de nieuwe versie van Dynamics NAV? En is het raadzaam om hierop over te stappen? TCOG geeft antwoord op de 5 meest veelgestelde vragen. 

  1. Wat zijn de verschillen tussen Dynamics NAV en Dynamics 365 Business Central?
    Dynamics 365 Business Central is de opvolger van Dynamics NAV, maar met een nieuwe architectuur en interface. Vanaf 1 april 2019 is Dynamics NAV niet meer beschikbaar. Wel kunnen bestaande klanten Dynamics NAV nog gewoon blijven gebruiken. Dit blijft een prima product, al staan de ontwikkelingen natuurlijk niet stil. Wanneer u wilt upgraden, zal de applicatie automatisch overgaan in Dynamics 365 Business Central.
  2. Kan ik eenvoudig migreren van Dynamics NAV naar Dynamics 365 Business Central?
    Wanneer u gebruik maakt van Dynamics NAV 2017 of een oudere versie, is het zeker raadzaam om te migreren naar Dynamics 365 Business Central. TCOG volgt hiervoor een hybride strategie. Dit houdt in dat u de applicatie op twee manieren kunt afnemen: on-premise of als SaaS-variant (Software as a Service). Deze laatste versie is relatief nieuw en nog volop in ontwikkeling. In tegenstelling tot SaaS draait on-premise software lokaal op uw eigen server of in een private cloud. Daarnaast is Business Central on-prem te koop of af te nemen per user per maand. De SaaS variant is enkel per user per maand beschikbaar.
  3. Is Dynamics 365 Business Central SaaS voor mijn organisatie de beste keuze?
    Het voordeel van SaaS is dat het product altijd up-to-date is omdat Microsoft de updates waarborgt. Alle gebruikers werken dus op dezelfde versie en updates van de software worden door Microsoft centraal doorgevoerd. Hierdoor beschikt u constant over de nieuwste features en mogelijkheden. Daar staat tegenover dat u mogelijk wat minder flexibel bent wanneer u specifieke functionaliteiten gebruikt die nog niet (volledig) beschikbaar zijn als SaaS. Ga daarom met uw softwarepartner in gesprek om gezamenlijk een roadmap op te stellen voor de komen 2 tot 3 jaar die is afgestemd op uw wensen, eisen en de ontwikkeling van uw organisatie.
  4. Zijn itSuitsFashion en LS Retail al op Dynamics 365 Business Central beschikbaar?
    Ja, beide producten zijn beschikbaar en kunnen op Dynamics 365 Business Central geleverd worden. TCOG voegt daar, in nauwe samenwerking met onze partners, functionaliteiten aan toe die specifiek zijn afgestemd op de verschillende markten waarin wij actief zijn, te weten: fashion, retail, hospitality en industry.
  5. Groeit Dynamics 365 Business Central mee met mijn organisatie?
    Absoluut. Het is een alles overkoepelende bedrijfsoplossing voor het MKB die fungeert als een volwaardig ERP systeem voor administratie, voorraadbeheer, verkoop- en inkoop, etc. De oplossing is uitermate flexibel en schaalbaar doordat die per gebruiker per maand kan worden afgenomen. Dat geldt ook voor het maken van koppelingen met andere systemen: doordat het de modernste technologie betreft zijn er hiervoor volop mogelijkheden.

Wilt u weten wat voor uw organisatie het beste groeipad is met de juiste versie van Dynamics 365 Business Central? Neem contact met ons op via sales@tcog.nl of +31 (0)30 687 47 39.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten