Dante 6
Modemerk Dante6 kiest voor TCOG voor beoogde groei
Het Nederlandse modemerk Dante6 is flink aan het uitbreiden, zowel in haar thuisland als internationaal. Om de beoogde groei voor de komende jaren te realiseren is het modebedrijf overgestapt op de nieuwste versie van ItSuitsFashion, de fashion totaaloplossing van TCOG. Managing director Arlette Huisman: “Wanneer je als merk wil groeien, dan moet de basis goed zijn.”
Vanuit de wens om luxe en betaalbaarheid te verenigen in één label startte Evelyne Brekelmans in 2009 vol passie Dante6. Arlette Huisman omschrijft de bedrijfscultuur als volgt: “In tegenstelling tot veel modemerken die vanuit Amsterdam werken, is ons hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam langs de A13. Het team bestaat uit nuchtere types, aanpakkers. What you see is what you get. Dit zie je terug in veel uitingen van het merk. De collecties zijn clean met vrouwelijke silhouetten en eigentijdse prints en stijlen.”
Betaalbare luxe
Sinds de oprichting heeft Dante6 geleidelijk een transformatie ondergaan. Zo werd er ingespeeld op de vraag naar hoogwaardige collecties binnen een betaalbare prijsrange. Tevens is het merk meer aandacht gaan besteden aan marketing. De missie van Evelyne & Arlette is om een wereld te creëren, waarin elke modebewuste vrouw in een gevoelsleeftijd van 30 tot 45 jaar zich moeiteloos kan identificeren met een van de 6 stijlen binnen een complete fashion collectie.
Het label is niet alleen groothandel maar heeft ook een retail-tak met een eigen webshop en een flagshipstore aan de Meent in Rotterdam. Het team is door de jaren heen steeds groter geworden. “De fashionbranche is grillig, wij geloven daarom heel sterk in het opbouwen van langdurige relaties”, vertelt ze. “Ons doel voor het komende jaar is om verder te professionaliseren: wanneer je als merk wil groeien, dan moet de basis goed zijn.”