Hoe LS Central uw online retail business ondersteunt
In de afgelopen maanden is het digitale winkelgedrag in een razend tempo toegenomen. Volgens gegevens van Finaria heeft de Covid-19 pandemie ertoe bijgedragen dat het aantal e-commerce gebruikers over de hele wereld het afgelopen jaar met 9,5% is gestegen. Als gevolg daarvan zijn er nu meer dan 3,4 miljard online shoppers, en volgens de prognoses van Finaria zullen dat er tegen 2025 naar verwachting 4,9 miljard zijn.
Hoewel deze toename van het verkeer nieuwe kansen biedt voor uw online retailbedrijf, brengt het ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Volgens het laatste rapport van Shopify heeft de e-commerce concurrentie recordhoogten bereikt, wat de kosten voor klantenwerving flink opdrijft.
Om in deze steeds veranderende wereld te kunnen concurreren, heeft u de juiste producten, een goede klantenservice en het juiste technologieplatform nodig. LS Central is een unified commerce platform gebouwd op Microsoft Dynamics 365 Business Central ERP. Hoewel de meeste retailers bekend zijn met de voordelen van unified commerce software voor retailers die fysieke winkels exploiteren, zijn weinigen zich ervan bewust dat dit soort technologie ook online retailers ten goede kan komen.
Zeven manieren waarop LS Central uw online retail business kan ondersteunen
Hier volgen zeven manieren waarop LS Central uw gehele online retail business kan ondersteunen en versterken:
1. Zorg voor één duidelijke waarheid – 360 graden klantbeeld
LS Central is een unified commerce softwareoplossing die uw gehele online business van voor tot achter omvat, inclusief ERP, financiën, POS, verkoop, voorraad, aanbiedingen en promoties. Al uw belangrijke gegevens worden samengebracht op één plaats, waardoor u op één punt toegang heeft tot één versie van de waarheid. U hoeft geen tijd te steken in het verplaatsen van gegevens vanuit uw e-commerce platform naar uw ERP systeem, dat verloopt automatisch.
2. Voldoe aan specifieke branche-eisen
Of u nu producten voor huisdieren, juwelen of tuinplanten verkoopt, LS Central kan aan uw behoeften voldoen. Het systeem is speciaal gebouwd om te voldoen aan de specifieke eisen en uitdagingen van de verschillende subsectoren in retail en e-commerce.
Dankzij deze geïntegreerde domeinexpertise kunt u de best practices uit de branche benutten en beter concurreren in een uitdagende markt.
3. Beweeg mee met de veranderende verwachtingen van uw klanten
Met LS Central kunt u een consistente ervaring bieden voor al uw digitale kanalen. Op uw e-commerce website kunnen klanten de realtime beschikbaarheid van voorraden controleren, artikelen kopen om te laten bezorgen (of af te halen in de winkel als u ook winkellocaties heeft of van plan bent te openen) en gepersonaliseerde aanbevelingen, speciale aanbiedingen en promoties zien op basis van hun individuele winkelgeschiedenis.
En omdat alles met elkaar verbonden is, is de informatie op uw website altijd consistent over alle touchpoints heen (bijvoorbeeld uw winkels of andere apps) en altijd up-to-date. U loopt dus niet het risico dat u klanten frustreert door ze een artikel te verkopen dat al niet meer op voorraad is.
4. Elimineer datasilo’s en verkrijg beter inzicht
Veel klanten die overstappen op LS Central runden hun bedrijf voorheen op een groot aantal kleinere, afzonderlijke softwareoplossingen. Deze silo-infrastructuur leidt tot blinde vlekken en, als gevolg daarvan, slechte zakelijke beslissingen.
Om dit te omzeilen en een holistisch beeld van de klantervaring te krijgen, moet u één enkele gegevensset creëren die alles omvat – van het contactcenter, verkoopinformatie, websitegegevens, marketinginformatie en al het andere dat met de klant te maken heeft.
Met LS Central krijgt u zonder enige moeite een eenduidig en helder beeld van uw bedrijf. Het systeem overziet de hele bedrijfsvoering en brengt alle gegevens op één plaats samen. U krijgt een totaalbeeld van uw bedrijf en kunt direct betere beslissingen nemen.
5. Verlaag kosten en maximaliseer omzet
Wanneer alle informatie die u nodig heeft over uw online business op één plek staat, kunt u de administratie- en trainingskosten verminderen die komen kijken bij het gebruik van meerdere softwareoplossingen. Een uniform systeem geeft u ook een duidelijke, realtime momentopname van uw voorraadvraag, waardoor uw overtollige voorraad en de daaraan verbonden kosten verminderen. En dat is nog niet alles: een realtime, bedrijfsbreed overzicht van uw verkopen en klanten, helpt u ook om uw prijsstrategie te optimaliseren zodat u een groter en beter deel van de “share of wallet” van de klant krijgt.
6. Wees voorspellend, niet reactief
Traditioneel zijn retailers eerder reactief. Out of stocks en overstocks gebeuren bijvoorbeeld omdat ze de vraag niet accuraat kunnen voorspellen.
LS Central’s cloud-based voorraadoptimalisatie software maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om verkopen uit het verleden te analyseren, trends te identificeren en seizoensgebondenheid en correlaties te detecteren. De oplossing selecteert vervolgens het algoritme dat het beste bij de gegevens past om de toekomstige verkoopvraag voor specifieke artikelen, varianten (bijvoorbeeld maten of kleuren), groepen en subgroepen op dagelijkse of wekelijkse basis te berekenen. Mocht u naast uw e-commerce ook fysieke winkels runnen, kan de softwareoplossing u zelfs helpen de voorraad over de verschillende locaties te verdelen om de verkoop te maximaliseren.
7. Gebruik de beste technologie die er is
Wanneer u LS Central gebruikt, kunt u out of the box integreren met marktleidende e-commerce platformen zoals Magento, Sana Commerce en Dynamicweb.
De kant-en-klare integratie maakt de installatie eenvoudiger, sneller en zorgt ervoor dat de tweerichtingscommunicatie tussen de systemen altijd realtime werkt, zelfs wanneer de systemen worden bijgewerkt.
Wilt u meer weten over waarom u uw online retail business op LS Central zou moeten runnen? Vraag een gratis adviesgesprek aan!
Download de gratis whitepaper: 5 trends die retail zullen herdefiniëren!
Lees hier meer over de vijf opkomende trends en technologieën waarvan we verwachten dat ze de komende maanden nieuwe uitdagingen en kansen zullen bieden in de retail branche.